Het gaat goed met DEMM Fashion Group. Het voorraadlabel, dat zich wil onderscheiden met luxe en betaalbare damesmode-items, maakte het afgelopen jaar een flinke groei door. Vakblad VrouwenMode ging in gesprek met Freddy Samseer en vroeg naar zijn aanpak.
Ben je tevreden over het afgelopen seizoen?
“Het is natuurlijk nog altijd een grillige tijd. Je móet scherp blijven. Maar we gaan echt goed. Afgelopen jaar hebben we ontzettend veel progressie gemaakt. Er zijn zeker honderd extra verkooppunten bijgekomen. Daarnaast liep ons programma met breisels afgelopen winter bijzonder goed.”
Dat klinkt goed. Waar kwam die stijging in verkooppunten vandaan?
“We zijn er zelf ook een beetje verbaasd over, maar ik denk dat de winkelier ons label gewoon begrijpt. We brengen luxe artikelen tegen een betaalbare prijs. Daarmee weten we ons van andere voorraadfirma’s te onderscheiden. Daarnaast doen onze agenten het fantastisch. Monique Fontijn van MF Labels richt zich op Noord Nederland en Monique Hohman van Mo Modeagenturen is er voor Zuid Nederland. Hun contact met de retailers is erg goed.”
Hoe ondersteunen jullie de retailer?
We zorgen onder meer voor een supersnelle levering. Als klanten een bestelling plaatsen bij één van onze agenten hebben ze de voorraadcollectie binnen vierentwintig uur in de winkel. De korte termijncollectie wordt binnen vier weken geleverd. En klanten die bij ons in de showroom komen kunnen de items zelfs direct meenemen. Wij dragen dus het risico, dat wordt bijzonder gewaardeerd.”
Hoe wekken jullie verder interesse bij de retailer?
“We leveren uit voorraad en werken daarbij met een basiscollectie die elke twee weken wordt aangevuld met bijpassende, modische artikelen. De volledige collectie wordt in onze showroom in het World Fashion Centre in Amsterdam gepresenteerd, een ruimte die we regelmatig restylen. Elke maand krijgt onze showroom een volledige make-over. Zo krijgt de winkelier een sterker beeld van onze collectie. De showroom is eigenlijk ook een soort winkel, door te variëren in presentatie en aankleding trek je de aandacht.”