Update: Hoe gaat het met NED Dutch Fashion Design?

KIMNED-1

Kim van Westerop           Commercial Stylist & Sales 

Modieus, comfortabel, stijlvol en draagbaar, dát zijn de kernwaarden van NED Dutch Fashion Design, een korte-termijn leverancier van Nederlandse bodem. Het familiebedrijf brengt het label nu vijf jaar op de markt, vanuit haar hoofdkantoor en magazijn in Amsterdam Zuid-Oost, waar de retailer dagelijks langs kan komen om even te shoppen. Benieuwd naar de aanpak van NED spraken we met Kim van Westerop.

Hoe gaat NED Dutch Fashion Design te werk?
“We hebben de touwtjes graag zelf in handen. Vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam Zuid-Oost verzorgt het team van NED de inkoop, styling, verkoop en uiteraard de logistiek en distributie van de items. We hebben het hele proces in eigen hand. Van de stofkeuze tot aan de uitlevering van het product aan de klant. Bovendien heeft NED een eigen productiekanaal in Turkije, waarmee we nauw samenwerken.”

Wie is de doelgroep van NED Dutch Fashion Design?
“Bij het ontwerpproces richt NED Dutch Fashion Design zich vooral op de 35-plusser die zich graag modieus en stijlvol kleed. Onze doelgroep bestaat uit zowel moeder als dochter. We merken vooral dat moeders zich steeds jonger kleden. Daar spelen we graag op in.”

_DSC8499     _DSC8356

Wat maakt NED Dutch Fashion Design uniek?
“We zijn sterk in prints, die ontwerpen we hoofdzakelijk zelf. Ze spelen een grote rol in onze vrouwelijke en casual items, met sterke pasvormen. We bieden broeken, rokken, tops, jurken, blazers en vesten in een breed pasbereik: van maat S tot en met maat XXL. En niet onbelangrijk: alle items zijn onderling uitstekend te combineren.”

En de nieuwe collectie, hoe ziet die eruit?
“Onze collecties bestaan altijd uit een aantal sterke basisartikelen die we per seizoen aanvullen met nieuwe prints en modellen. Op dit moment zijn we volop bezig met de verkoop van de Winter 2016-collectie, een lijn met veel lange, gebreide vesten, printblouses en prachtige printtops. Kleuren als khaki, terra, zwart en marine kenmerken deze collectie. Qua materiaal variëren we sterk, we bieden immers een totaalcollectie. Maar wat nooit ontbreekt zijn onze tops en jurken in een viscose/elastaan-blend.”

Wat moet de retailer verder van NED Dutch Fashion Design weten?
“We bieden items met een sterke prijs/kwaliteit-verhouding en met een standaard marge van 2.6. De winkelverkoopprijzen variëren tussen de 14,95 voor een basic T-shirt met korte mouw en 69,95 euro voor een lang, gebreid vest. Onze printblouses, tops en jurken brengen we voor een prijs tussen de 34,95 en 49,95 euro op de markt.”

Hoe ondersteunt NED Dutch Fashion Design de winkelier?
“We proberen onze klanten altijd zo optimaal mogelijk te ondersteunen. Door voorraadhoudend te zijn nemen we het risico van de detaillist uit handen. Daarnaast proberen we onze artikelen altijd zo snel mogelijk te leveren. De items zijn altijd op voorraad in ons magazijn in Amsterdam Zuid-Oost, waar de retailer dagelijks kan komen shoppen. En op onze B2B-webshop kan de retailer haar voorraad gemakkelijk aanvullen; voor 15.00 uur besteld is de volgende dag in huis. Winkeliers kunnen zo snel van collecties wisselen. Wij doen dat zelf ook: we zitten kort op de markt en volgen de vraag van de consument op de voet. Omdat we een korte termijn-leverancier zijn kunnen we snel op de laatste trends inspelen en precies dié hot items brengen waar de consument om vraagt.”

De nieuwe collectie van het label NED Dutch Fashion Design is op verschillende, aankomende beurzen in het binnen- en buitenland te bewonderen. Daarnaast presenteert het merk haar winter-2016-collectie in haar showroom in Amsterdam. Het merk wordt in Nederland vertegenwoordigd door de vaste vertegenwoordiger in het Midden en Noorden Willem Kauffmann en in het zuiden door agent Eric Kriens.

Meer informatie: www.nedinternational.nl , info@nedinternational.nl

_DSC8871     _DSC8746

_DSC8895

 

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0