Voorkom verouderde voorraad

 

VoorraadMVO Nederland en onderzoeksbureau Conclusr voerden de eerste grootschalige Nederlandse studie uit naar onverkochte kleding in de modesector. Op 22 september krijgen modebedrijven de kans de onderzoekers te spreken en te leren van de best practices.

“Dertig procent van alle nieuwe kleding wordt nooit verkocht”, zo wil een hardnekkige mythe in de modesector. De stukken hangen in de winkels, maar consumenten vinden de kleur, maat, pasvorm of het ontwerp niet aantrekkelijk. Modemerken zitten er blijkbaar vaak naast met hun voorspellingen. De negatieve gevolgen zijn gemakkelijk te bedenken: enorme omzetschade en een gigantische (zinloze) milieu-impact.

MVO Nederland heeft in het eerste half jaar van 2016 meer dan 400 modebedrijven geïnterviewd: van producenten en groothandels tot merken en retailers. Dat leverde zinvolle informatie op over aspecten van afschrijving die tot nu toe vrijwel onbelicht zijn gebleven: wat zijn de oorzaken; hoe voorkomen succesvolle bedrijven afschrijving en: hoe kunt u het beste omgaan met onverkochte kleding?

Op 22 september krijgen modemerken, -retailers, -groothandels, -experts en -adviseurs de gelegenheid om de onderzoekers van MVO Nederland te spreken. Zij zullen onderzoeksdetails over oorzaken delen, evenals best practices die niet in de officiële publicatie over het onderzoek zijn terug te lezen.

Het programma bevalt onder meer de maatregelen die succesvolle merken en retailers nemen om afschrijving te voorkomen, en wat de beste manieren zijn om met voorraden onverkochte kleding om te gaan.

De bijeenkomst vindt donderdag 22 september plaats van 14:00 tot 18:00 uur bij INretail, Arnhemse Bovenweg 100 3708 AG Zeist.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0