Voormalig medewerkers Apanage lanceren Apricciani

Jacke84004-20012+Shirt82126-5000+Hose83000-20016Oud-medewerkers van de insolvente Steilmann-dochteronderneming Apanage brengen met Apricciani een geheel eigen concept op de markt. Oprichters zijn productmanager Franz Krause en ontwerper Andrea Menkhoff-Osman, van het voormalige Apanage Collection Team. Vanuit hun hoofdkantoor in Gelsenkirchen starten zij met het nieuwe label, dat zich puur op de detailhandel richt. “We hebben als doel de kloof tussen retailer en leverancier te dichten”, zegt Krause.

Dicht op de markt
Vanuit dit oogpunt wil Apricciani geen eigen retailkanaal of online winkel opzetten. Het label speelt daarnaast dicht op de markt: er komen drie collecties per seizoen, waarvan de allereerste drie kleurenthema’s tot 15 augustus te bestellen zijn. Deze worden op 20 november geleverd of op 4 januari. In oktober brengt het Apricciani nog een collectie op de markt, voor levering in februari. De hoogzomercollectie kan vervolgens in februari georderd worden, voor levering in april.

Modern
De Apricciani-look is volgens Krause wat moderner dan het voormalige Apanage. “Wel beantwoordt het merk de vraag van vele retailers, om vervanging van de Apanage-collectie”, zegt hij. “Wat betreft pasvorm is ons nieuwe label even sterk als Apanage. De perfecte fit is en blijft één van onze speerpunten.” Het nieuwe merk wordt in Nederland vertegenwoordigd door Christiaan van Neck.

Jacke84003-20013+Shirt82138-7000+Hose83010-20014  Langjacke84009-20005+Shirt82134-6008+Hose83007-20007 Lederjacke84008-20010+Shirt82010-20008+Hose83007-20007

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0