Walhallabrands voert vanaf heden een aantal nieuwe merken: Tessa Koops, Dry Lake Stockholm, Cotton Candy, het Zweedse Sixty Days en InnerCalm by Bridget the Label, het merk van Bridget Maasland.
De agentuur is in 2009 begonnen in het ‘jeans related’-segment en is nu actief voor de – zo zeggen ze zelf – ‘vlotte veertiger’. Daarmee doelt de agentuur op de groep vrouwen tussen de 30 en 60 jaar, die modebewust is en graag stoer gekleed gaat. Carin van de Weerd, eigenaresse en managing director van Walhallabrands ziet kansen bij deze groep vrouwen. “Het zijn de vrouwen die nog lang niet klaar zijn met mode en er graag fashionable uit zien, maar dan met kleding die gemaakt is voor het lichaam dat zij hebben. Ze hebben behoefte aan het ervaren van kleding en verkiezen de boetiekjes boven de webshop. Zij hechten waarde aan speciale en unieke items. De merken van Walhallabrands bieden mode aan waarmee de vlotte veertiger zichzelf kan onderscheiden en juist wel dat stoere, met aparte wassing t-shirt hebben wat net iets langer is en een mouwtje heeft waardoor het comfortabel draagt.”
Walhallabrands heeft haar merken in de showroom onderverdeeld in drie segmenten: City & Urban brands, Ethnic & Casual brands en Modern & Femine brands. Het segment City & Urban is trendy en fun, met merken in een toegankelijke prijsklasse en een goede prijs-kwaliteit verhouding. De collecties van deze merken hebben een hoog “fashion and fun” gehalte en zijn voor de vrouw tussen de 25 en 45 jaar. City & Urban heeft merken als Black Lily, Dry Lake Stockholm, Mink Pink, en Cotton Candy. Ethnic & Casual brands is voor de stoere vrouw met een casual lifestyle, de Linda de Mol van Nederland. Merken die uitkomen in dit segment zijn Bridget the Label, Depeche, Hippy Chick Ibiza, Mos Mosh, Sixty Days, Minus en Uno Piu Uno. Daarnaast richt Walhallabrands zich ook op het segment Modern & Femine brands. Hier spreekt luxe en chique. Merken als Ana Alcazar, Ellya Norah, en Tessa Koops bieden een vlotte modische collecties voor de wat oudere vrouw.