Ziekteverzuim winkelpersoneel naar recordhoogte

Het verzuim onder winkelmedewerkers is het afgelopen jaar met ruim dertig procent gestegen. Het gemiddelde liep op tot 5,9 procent; een recordhoogte. Dat blijkt uit het landelijke onderzoek Verzuim Retail 2015 van Capability. Het verzuim in de retailsector ligt daarmee flink boven het landelijke gemiddelde van 3,5 procent. Als redenen voor het opgelopen ziekteverzuim noteert Capability de wegeblijvende klanten en een onzekere toekomst. Het winkelpersoneel ervaart vooral klanten die producten in de winkel bekijken en vervolgens op internet bestellen als hinderlijk. “Ze zorgen ervoor dat verkopers hun deal niet kunnen afmaken, dat brengt een onbevredigend gevoel”, zegt Titus Kramer, directeur van de ziekteverzuimspecialist. Andere oorzaken zijn volgens Kramer baanonzekerheid en verveling door de afname van het aantal klanten. Op hoofdkantoren van retailorganisaties ligt het verzuim met 3,1 procent een stuk lager dan in de winkels.

Aanbevolen artikelen
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

0